Jdi na obsah Jdi na menu
 


jawa 50

2. 11. 2007

JAWA 05

Nový model, označený jako Jawa 50 typ 05, měl významné úpravy rámu, zejména v

jeho zadní části. Kyvná vidlice měla dvě samostatné pružicí jednotky s kapalinovými

tlumiči. Už nebyla trubková, ale lisovaná. Stupačky pro spolujezdce byly umístěny na

ní, takže jeho nohy pérovaly spolu se zadním kolem. To vyžadovalo výjimku ze

zákona, která se uplatňovala až do konce výroby pionýrů. Motor měl znovu zvýšený

výkon, na 2,2 kW při 6000 1/min. Vlastní hmotnost ale narostla, z původních 47 kg u

typu 550 přes 55 kg u typu 555 až na 65 kg, takže maximální rychlost zůstala na 60

km/h. Z dalších úprav je možné připomenout zvětšení nádrže paliva ze 3,5 l na 5,5 l a

její přemístění do podsedlového prostoru. Typ 05 byl základním stavebním prvkem

pro novou řadu, označenou jako typy 20, 21 a 23, které se staly nosným programem

Považských strojární na dalších přibližně 15 let.

ObrazekJawa 23 Mustang

Malý motocykl JAWA 50, Typ 23A Mustang je odvozený od motocyklu JAWA 50,

Typ 20 a 21. Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstatě stejnou jako typy

20 a 21. Motor je u všech typu stejný. Typ 23A má alternátor o výkonu 30 W (pro

reflektor 25/25 W a zadní světlo 5 W). Palivová nádrž je umístěná za řídítky a má

objem 8 litru. Schránka na nářadí je pod sedlem. Motocykl má minimálně krytů a je

opatřený stupačkami. Nastavení reflektoru: Vertikálně se reflektor nastavuje

uvolněním dvou šroubu na stranách reflektoru a otočením reflektoru směrem nahoru

nebo dolu podle potřeby. Stranově se reflektor nastavuje pomocí dvou seřizovacích

šroubů, které jsou na chromovaném rámečku kolem reflektoru. Motor dvoudobý

vzduchem chlazený ležatý jednoválec

Největší vzhledovou změnou se mohl pochlubit typ 23 (též 223.200) nazvaný

Mustang. Byl zbaven karoserie. Známý podvozek doplnil nosník pod sedlem. Blatníky

byly mělké, kruhové. Do otevřeného prostoru mezi sedlem a řídítky byla umístěna

velká palivová nádrž na 8 litrů. Vzhled měla na svědomí částečně italská firma Italjet,

která kupovala do svých motocyklů motory v Považských strojárnách. Těm se

naopak zalíbila italská nádrž na palivo a dílo bylo hotovo. Nový vzhled byl šokem

zejména pro vyznavače klasických pionýrů. Když byl motocykl poprvé předveden při

oponentuře, jeden z funkcionářů vyhrkl: "Prubůh, to je nějaký nedodělaný." Později se

tento model stal jedním z nejoblíbenějších.

Objem 49,9 ccm

Vrtání x Zdvih 38 x 44

Výkon 2,6 kW (3,5 k) pri 6700 ot./min.

Kompresní poměr 9,2 : 1

Maximální rychlost 65 km/h

Hmotnost bez paliva 65 kg

Hmotnost s palivem 70 kg

Spotřeba 2,3-3,2 l/100km

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář